روش های تربیتی مؤثر در نهادینه کردن فرهنگ اربعین حسینی

نویسندگان

1 کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران

2 کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی تهران

3 کارشناسی ارشد علوم تربیتی پردیس فارابی دانشگاه تهران

چکیده

با توجه به گسترش تهاجم و تبلیغات منفی دشمنان در قالب جنگ نرم دنیای غرب علیه نسل نوجوان که بارها از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قالب شبیخون فرهنگی دشمن گوشزد شده­است، مفهوم اربعین حسینی، فرصتی گران­بها برای افزایش مهارت­های ارتباطی، تعاملات فرهنگی، کسب تجربه زیست مؤمنانه و اخوت ایمانی است. بر این اساس اربعین حسینی می‌تواند زمینه­ساز حکومت مهدوی بر مبنای زندگی توحیدی، خادمیت، زائریت، استقامت، مدارا، گذشت، ایثار، انتظار و زیست موحدانه در برابر جبهه غیر دینی و مادی غرب و دنیای استکبار باشد. در این پژوهش مشخص شد که روش­های تربیتی مانند مشاهده و تقلید، تکرار و تمرین، خطابه، آموزش به شیوه نمایش و غیرمستقیم در نهادینه کردن فرهنگ اربعین حسینی مؤثر بوده­است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

A Glance at Effective Educational Methods for Institutionalization of the Arbaeen Culture

نویسندگان [English]

  • mehdi mirzaei 1
  • Fatemeh Hoseynzadeh 2
  • Abbas Ameripour 3
1 Master of Educational Sciences, University of Tehran
2 Master of Educational Sciences, Khwarazmi University, Tehran
3 Master of Educational Sciences, Khwarazmi University, Tehran
چکیده [English]

With the presence of large-scale Western cultural assault unto Muslim peoples, reviving and institutiinalizing the culture of the Arbaeen march proves a good and effectual answer. This is because it entails and reinforces steadfastness, perseverance, monotheistic lifestyle, awaiting the Imam al-Mahdi's reappearance, and other meritorious moral traits

کلیدواژه‌ها [English]

  • The Arbaeen march
  • educational methods
  • the Imam al-Husayn School