جلوه‌هایی از پایبندی به اصول و ارزش‌ها در مدرسه حسینی

نویسنده

استادیار گروه حقوق و فقه مقارن دانشگاه ادیان و مذاهب

چکیده

یکی از ویژگی‌های مهم و درس‌آموز مکتب عاشورا، پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی است. این پژوهش درصدد است با روش توصیفی-تحلیلی و استفاده از منابع کتابخانه‌ای به این سؤال اساسی پاسخ دهد که مصادیق و جلوه‌های پایبندی به اصول و ارزش‌ها در مدرسه حسینی چیست؟ با مرور و مطالعه نهضت حسینی روشن می‌شود که کربلا، جلوه‌گر پایبندی به اصول و ارزش‌های همه‌جانبه‌ای است که معتقد است در هر حال باید به ارزش‌های دینی ملتزم بود. در این پژوهش برخی از مصادیق پایبندی به ارزش‌ها مانند اقامه نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، دینداری و حمایت از امامت، رعایت حق‌الناس، کسب روزی حلال و پرهیز از حرام مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Aspects of Perseverance for the Value-laden Principles in the Husayni School

نویسنده [English]

  • Ali Farsi Madan
Assistant professor of the Department of Law and Contemporary Jurisprudence of the University of Religions and Religions
چکیده [English]

Perseverance based on the value-laden principles makes a noteworthy aspect of the Husayni school. The whole event of Ashura demonstrates practical devotion to purely and various Islamic values and principles, eg, salat, hijab, actual devotion to Islam, supporting the living Infallible Imam, earning lawful livelihood, and avoidance of unlawful money.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Imam al-Husayn
  • Husayni school
  • perseverance
  • value-laden principles